środa, 25 czerwca 2014

Poduszka wiązana na troczki - DIY

Typowe. Raz na ruski rok człowiek wyjedzie z Gdańska na zaplanowany urlop, to się okazuje, że omija go coś ekstra. Mowa o akcji Uszyj jasia, która odbyła się niedawno w IKEA Gdańsk. O tym szczytnym przedsięwzięciu możecie poczytać TU. Podczas kolejnej edycji na pewno mnie nie zabraknie. Naprawdę, jak bududu!

Co prawda nie w ramach akcji zorganizowanej, a w zaciszu domowego ogniska, było mi ostatnio dane uszyć jasia. Poszewka na poduszkę miała być częścią zamówienia na komplet dla chłopca, który niechybnie szykował się na ten świat.

I tak sobie pomyślałam, że pokażę Wam jak taką poszewkę się szyje. Sprawa jest prosta jak konstrukcja cepa, a może kogoś zainspiruje do szycia. I spotkamy się na kolejnej akcji szycia poduszek dla szpitalnych oddziałów dziecięcych. Fajne by było, c'nie? Do dzieła więc.

Poniżej widok z lotu ptaka na rekwizyty potrzebne do uszycia poszewki o wymiarach ok. 37cm x 37cm:

* duży prostokąt kolorowego materiału o wymiarach 40cm x 81cm
* mniejszy prostokąt materiału na podkładkę (u mnie biały) o wymiarach 40cm x 15cm
* 4 kawałki materiału na troczki, każdy o wymiarze ok. 20cm x 4cm (można też użyć gotowej tasiemki, ale ja lubię sobie skomplikować życie)
* szpilki
* nożyczki
* pisak do materiału (zwykły ołówek też się nada)
* liniał lub linijka
* maszyna do szycia uzbrojona w nić w odpowiednim kolorze


Warto zadbać o miłe towarzystwo, moim kompanem był jak zwykle
Ryszard - entuzjasta kabelków. Myślał, że go nie widać.
 




1. Prostokąty przeznaczone na troczki składamy w sposób widoczny na zdjęciu poniżej, zaprasowujemy, spinamy szpilkami i zszywamy przy krawędzi.




2. Krótszy bok kolorowego dużego prostokąta podkładamy.


3. Przykładamy do niego materiał przeznaczony na podkładkę (stroną prawą do prawej), pomiędzy wkładamy troczki. Ważne, aby oba troczki znajdowały się w takiej samej odległości od krawędzi. Całość spinamy agrafkami i przeszywamy wzdłuż brzegu.


Wszyte troczki prezentują się następująco:


4. Podkładamy drugi krótszy bok kolorowego prostokąta, pod zakładkę wkładając troczki. Przeszywamy wzdłuż brzegu.


5. Przyszyte troczki odwijamy na zewnątrz, przeszywamy raz jeszcze.


6. Składamy poszewkę w sposób zaprezentowany poniżej (stroną prawą do prawej), spinamy po bokach agrafkami. Boki zszywamy.

7. Obrębiamy boki coby się nie strzępiły (np. zygzakiem), ścinamy kąty.


8. Wywracamy poszewkę na prawą stronę i prasujemy zmiętolone dzieło.


9. Wypełniamy i ... Gotowe!


A tak prezentuje się cały komplecik:



 Prawda, że proste?

10 komentarzy:

  1. Przepiękna poduszeczka i widzę, że nawet kołderka jest do niej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję! Takie miękkości najlepiej prezentują się w komplecie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. jedyny dobrze napisany tutorial, na jaki natrafiłam, zeby uszyc taka poduszkę!
    dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cieszę się, że mogłam pomóc! Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Całkiem fajne te poduszki z wiązaniami. Jednak moim zdaniem bardziej mają charakter dekoracyjny niż praktyczny. Jeśli chcemy dobrze się wyspać to poduszka antyalergiczna https://senpo.pl/poduszki/poduszki-syntetyczne będzie najlepszym wyborem.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kojarzę takie poduszki bo sama kiedyś taką miałam i w sumie chyba pozostał mi sentyment do tych poduszek. Ostatnio nawet znalazłam jedną lecz była dość mocno zniszczona. Użyłam nowej poszewki http://www.mobilebeauty.pl/poszewki-na-poduszki-poduszki-dekoracyjne-pledy-tekstylia-ktore-odmienia-twoje-wnetrza/ i całośc całkowicie się odmieniła. Jestem przekonana, że tak prosty element jest w stanie odmienić nasze wnętrze.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wykonana przez Ciebie poduszka strasznie mi się podoba! Chciałabym również taką wykonać - czego będę potrzebować? Jaki materiał powinnam wybrać? Czy ten, dostępny w ofercie sklepu internetowego https://ctnbee.com/pl/druk-na-dzianinach będzie odpowiedni?

    OdpowiedzUsuń

Czytałeś już?